De 5 meest gelezen B2B marketing en sales artikelen van 2016

De 5 meest gelezen B2B marketing en sales artikelen van 2016

header-beste-b2b-artikelen-2016-grootHet afgelopen jaar hebben we weer heel veel B2B marketing en sales artikelen geschreven en gedeeld. De vele positieve reacties die we ontvingen via sociale media, blogreacties en de mails over onze artikelen deden ons erg goed! 🙂

Uiteraard gaan we in 2017 hiermee verder en er komen ook een hoop andere manieren aan waarop we je hopen te gaan inspireren voor meer online succes. In dit artikel hebben we een overzicht gemaakt van de meest gelezen marketing en sales artikelen in 2016 van ons blog zodat je hiermee jouw voordeel kunt doen:

Op nummer 5: 6 manieren om datagedreven persona’s te maken voor leadgeneratie

Je kunt beter leads genereren als je goed inzicht hebt in wie jouw toekomstige klanten zijn. Hierdoor kun je namelijk alle vormen van communicatie afstemmen op de specifieke behoeftes en gedrag van jouw toekomstige klanten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw leadgeneratie activiteiten overeenkomen met hun behoeftes? Dit doe je door persona’s te maken: het in kaart brengen van de motivaties, behoeftes en eigenschappen van jouw doelgroep.

In het artikel 6 manieren om datagedreven persona’s te maken voor leadgeneratie leer je op basis van data inzicht in jouw persona’s te krijgen zodat je nog beter leads kunt genereren.

Op nummer 4: Het B2B marketing onderzoek 2017: de belangrijkste trends

Wat zijn de trends op het gebied van B2B marketing in 2017? Waar ligt de focus en waar gaan B2B marketeers in 2017 mee aan de slag? Voor het tweede jaar op rij lanceerde Online Succes het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland.

Lees het artikel hier: Het B2B marketing onderzoek 2017: de belangrijkste trends.

Op nummer 3: 7 manieren om snel en eenvoudig content te maken voor meer leads

Een van de beste manieren om nieuwe leads te werven, is het weggeven van waardevolle content in ruil voor een e-mailadres. Dit zijn vaak e-books of whitepapers en het maken hiervan kost gewoon veel tijd. Een veel gehoorde vraag is: “We willen graag meer leads. Wat is nu een handige manier om toch waardevolle content te realiseren op een snelle en eenvoudige manier?”

Lees hier het artikel met 7 manieren om snel en eenvoudig content te maken voor meer leads.

Op nummer 2: Visuele content maken: dit zijn jouw 3 nieuwe favoriete tools

In dit artikel lees je waarom je goede visuele content nodig hebt – of je nu voor een B2B of B2C bedrijf werkzaam bent – en hoe we dit zelf in de praktijk brengen zonder designers in te huren. Hierdoor zul je zien dat jouw content nog beter gelezen en gedeeld wordt.

Lees hier het artikel: Visuele content maken: dit zijn jouw 3 nieuwe favoriete tools.

En de nummer 1: Hoe vind je de juiste contactpersoon binnen elk bedrijf?

Weet je welk soort klanten bij je passen? En ben je op zoek naar nieuwe klanten alleen weet je niet precies hoe je dat kunt aanpakken? Want wie kun je precies benaderen om jouw producten of diensten aan te bieden? Dat begint bij het vinden van de juiste contactpersoon.

In het artikel ‘Hoe vind je de juiste contactpersoon binnen elk bedrijf?‘ lees je alle stappen over hoe je voor elk bedrijf de juiste contactpersoon vindt zodat je succesvol nieuwe klanten kunt werven.

Bonus artikel: Wanneer kun je het beste jouw B2B nieuwsbrief versturen?

Met e-mailmarketing haal je het hoogste rendement uit jouw marketinginspanningen. Alleen: hoe zorg je ervoor dat je nog succesvoller jouw nieuwsbrief kunt versturen? Wat is nu de beste dag en wat is het beste tijdstip?

Lees hiervoor ‘Wanneer kun je het beste jouw B2B nieuwsbrief versturen?‘.

Dit zijn onze meest gelezen B2B marketing en sales artikelen van 2016. Ook in 2017 zullen we weer onze tips met je delen zodat je nog meer rendement kunt halen uit jouw marketing en sales activiteiten. We wensen je dan ook alle goeds voor 2017, op jouw online succes!

Heb jij nog ervaringen, vragen, suggesties of tips over de artikelen? We lezen ze graag, deel ze in de reacties hieronder!

Afbeelding via Flickr

Vond je dit interessant?

Meld je hier aan voor de Online Succes Blog notificaties. Je ontvangt elke 14 dagen een e-mail met ons nieuwste artikel en nieuws over Online Succes.

Frank is ondernemer en mede-oprichter van Online Succes: B2B marketing software die je nieuwe verkoopkansen aanreikt. Hij heeft veel ervaring met online marketing, leadgeneratie en het ontwikkelen van software. Frank deelt zijn kennis graag en schrijft o.a. onze e-books en blogs.

Reageren

Wat zijn jouw gedachten over dit artikel? Deel ze hier met andere lezers!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Alles weten over hoe je B2B leads genereert?

Ja, ik ben akkoord dat ik e-mails van Online Succes ontvang

Download dan de gratis Ultieme B2B leadgeneratie gids met meer dan 60+ pagina’s over:

  • De exacte stappen om continu online leads te genereren
  • Hoe je jouw leads uiteindelijk in sales verandert
  • Hoe NXP Semiconductors, CustomerGauge en PerfectView succesvol leads genereren