Dit jaar hebben we weer heel veel B2B marketing en sales artikelen geschreven en gedeeld. De vele positieve reacties die we ontvingen via sociale media, blogreacties en de mails over onze artikelen deden ons erg goed! 🙂
Uiteraard gaan we in 2016 hiermee verder en er komen ook een hoop nieuwe manieren aan waarop we je hopen te gaan inspireren voor meer online succes. In dit artikel hebben we een overzicht gemaakt van de meest gelezen marketing en sales artikelen in 2015 van ons blog zodat je hiermee jouw voordeel kunt doen:
Op nummer 5: Een LinkedIn strategie voor leadgeneratie
Als je geen LinkedIn profiel hebt, dan word je tegenwoordig in de zakelijke markt eigenlijk niet meer serieus genomen. Toch wordt LinkedIn vaak gezien als een noodzakelijk kwaad. Het is een plek om te laten zien wat je ervaring is en je kunt er de contactgegevens van je connecties in opzoeken. Maar LinkedIn is zoveel meer dan dat! Wat als een effectief gebruik van LinkedIn je meer waardevolle connecties kan opleveren? Wat als daar nou leads uit voortkomen? En hoe pak je dat dan aan?
Lees hiervoor het artikel: Een LinkedIn strategie voor leadgeneratie.
Op nummer 4: Review van 10 webinar software leveranciers
Een van de beste manieren om leads te genereren voor jouw business is het geven van webinars. Via een webinar kun je interactief jouw kennis delen en de deelnemers in contact brengen met jouw product of dienst. Om een webinar te geven, heb je alleen wel webinar software nodig. Daarom hebben we 10 populaire webinar software leveranciers onder de loep genomen en in een handig overzicht weergegeven zodat jij de juiste software keuze kunt maken voor jouw webinars.
Lees het artikel hier: Review van 10 webinar software leveranciers.
Op nummer 3: Succesvol leads werven met social selling via LinkedIn en Twitter
Ook in B2B marketing en sales zijn sociale media niet meer weg te denken. Bij social selling gaat het om het vinden van prospects en deze over te halen om klant te worden via sociale media. Daarnaast presenteer je hiermee jouw merk als autoriteit in de markt. In dit artikel leg ik je uit wat de stappen zijn om succesvol social selling in te zetten om leads te werven.
Lees hier het artikel over hoe je succesvol leads werft met social selling via LinkedIn en Twitter.
Op nummer 2: Review van 7 populaire online landingspagina tools
Landingspagina’s zijn essentieel om van bezoekers nieuwe leads te maken. Alleen: welke landingspagina opzet werkt nu echt het beste? En hoe maak je nu eenvoudig een landingpagina zonder dat je daar webdesigners of webdevelopers voor nodig hebt? Hiervoor zijn er veel verschillende landingspagina tools op de markt. We hebben de 7 populaire online landingspagina tools onder de loep genomen en in een handig overzicht weergegeven zodat jij de juiste software keuze kunt maken voor het maken van jouw landingspagina’s.
Lees hier het artikel: Review van 7 populaire online landingspagina tools.
En de nummer 1: 20 inspirerende B2B-marketing cijfers
Over 2015 en al over 2016 zijn een aantal interessante B2B-marketingonderzoeken gedaan. In dit artikel vind je de meest opvallende B2B-marketingcijfers op het gebied van content marketing, sociale media, leadgeneratie, mobiel en marketing automation om zelf te overwegen en ter inspiratie.
Lees hiervoor het artikel: 20 inspirerende B2B-marketing cijfers.
Bonus artikel: het B2B marketing onderzoek 2016 – de belangrijkste trends
Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag?
Lees hiervoor het B2B marketing onderzoek 2016: de belangrijkste trends (let op: link is geüpdatet en verwijst naar ons meest recente onderzoek).
Dit zijn onze meest gelezen B2B marketing en sales artikelen van 2015. Ook in 2016 zullen we weer onze tips met je delen zodat je nog meer rendement kunt halen uit jouw marketing en sales activiteiten. We wensen je dan ook alle goeds voor 2016, op jouw online succes!
Heb jij nog ervaringen, vragen, suggesties of tips over de artikelen? We lezen ze graag, deel ze in de reacties hieronder.
Jij bent er toch ook bij?
Al ruim 5.000 professionals ontvangen maandelijks onze blogs.