Lead

Een lead is een persoon of bedrijf die kenbaar maakt enige interesse te hebben in je product of dienstverlening. Dit is bijvoorbeeld door een download van een whitepaper, een telefoontje van de geïnteresseerde of een inschrijving op een webinar. Hierdoor ontstaat ook een beeld waar de interesse van de lead naar uit gaat.

Het is verder handig om de interesse van leads uit te drukken in punten (of letters) zodat het duidelijker wordt wanneer je sales team de lead het beste kan benaderen (de zgn. Sales Qualified Leads). Als een lead nog niet genoeg punten heeft, dan kun je de lead beter eerst ‘opwarmen’ met een nurture campagne alvorens hem / haar te benaderen vanuit sales.

Goed om te weten: Online Succes geeft contacten die je website bezoeken automatisch punten op basis van hun gedrag door middel van <a href=’/lead-scoring-hoe-pluk-rijpe-appels/’>leadscoring</a>.

→ Begrippenlijst B2B Marketing & Sales

Ontvang onze beste tips over B2B leadgeneratie

Ja, ik vind het prima om jullie e-mails te ontvangen.

In dit gratis eBook van 79 pagina’s ontdek je alles over B2B leadgeneratie.

Maak je nog geen gebruik van Online Succes?