E-mail marketing automation

E-mail marketing is een veelgebruikte manier om beter contact met klanten of potentiële klanten te onderhouden. Het is namelijk eenvoudig om uit te voeren en de resultaten zoals ‘opens’ zijn eenvoudig bij te houden. Het is echter een stuk lastiger om goede e-mail marketing uit te voeren. De meeste mensen gooien namelijk een reclame e-mail of nieuwsbrief direct weg! Met e-mail marketing automation zorg je voor relevante, persoonlijke e-mails met de informatie die mensen wél willen lezen.

E-mail marketing automation werkt voor iedereen

Leads zijn mogelijke klanten die een zekere mate van interesse in jouw product of dienst hebben. Maar hoe maak je nu van een lead een klant? Eén op één e-mailmarketing is hier een ideale manier voor. Je kunt met e-mail marketing automation heel snel persoonlijke e-mails versturen. E-mail marketing automation houdt namelijk het gedrag van leads op jouw website en daarbuiten bij. Daarmee kun je zien waar elke lead precies naar op zoek is. Stel je verkoopt anti-virus oplossingen. Misschien wil de ene lead dan wel een anti-virus oplossing voor een corporate bedrijf met vestigingen in verschillende landen, terwijl de ander juist een anti-virus oplossing zoekt voor een MKB-bedrijf. Het is dan niet slim om naar beide leads dezelfde informatie te sturen. Met e-mail marketing automation zorg je ervoor dat iedere lead de juiste content ontvangt die precies aansluit op de wensen van deze lead.

Online Succes gratis proberen?

Je gebruikt onze oplossing 30 dagen zonder enige verplichting.

Start gratis proefaccount »

Maar het kan nog veel meer

Naast het sturen van persoonlijke content naar leads van wie je het e-mailadres hebt, kun je nog veel meer met e-mail marketing automation. Je houdt namelijk ook precies bij wat de resultaten van jouw e-mail campagnes zijn. En dat het werkt, blijkt wel uit de resultaten van andere bedrijven. Zo zorgt persoonlijke, geautomatiseerde e-mail marketing voor bijna 50% meer conversie. Sommige bedrijven in VS hebben door marketing automation in minder dan een jaar hun rendement met 10% verhoogd.

Dit zijn natuurlijk ongelooflijke cijfers, waar jij ook van kunt profiteren. Met de software van Online Succes zorg je voor een betere relatie tussen jou en jouw potentiële klanten. Het lijkt misschien alsof persoonlijke e-mail marketing een hoop werk is. Maar met Online Succes bespaar je juist een hoop tijd en moeite. Je hebt overzicht over al je campagnes, wat je rust en vertrouwen geeft. Via drip campagnes warm je leads automatisch op en vergroot je eenvoudig hun interesse. Probeer het vandaag nog.

Meer over:

Begrippenlijst B2B Marketing & Sales »