Hoe je met de Google Ads integratie meer inzicht krijgt in jouw campagnes

Hoe je met de Google Ads integratie meer inzicht krijgt in jouw campagnes

Uit ons jaarlijkse B2B marketing onderzoek blijkt dat bijna 60% van de B2B marketeers Google AdWords inzet om meer bezoekers en leads te genereren. Wil je weten welke leads resulteren in de meeste of beste nieuwe klanten die voldoen aan jouw ideale klantprofiel? Dit is vanaf nu mogelijk met onze nieuwe Google Ads integratie.

Eindelijk inzicht in welke keywords en banners nu échte klanten opleveren

Gebruik jij ook Google Ads – de nieuwe naam voor Google AdWords – voor het inzien van kliks en conversies? Top! Alleen, weet je nu precies welk keyword of welke banner heeft gezorgd voor een nieuwe lead of klant met naam en toenaam? Nee!

Als je jouw Google Ads campagnes integreert met Online Succes dan kun je de directe link leggen tussen betaalde kliks en de herkende bedrijven en contacten die jouw campagnes hebben opgeleverd.

En het stelt je in staat de Google Ads budgetten van jouw campagnes beter in te richten op basis van die inzichten uit Online Succes.

Jouw Google Ads campagnes in Online Succes

Als marketeer wil jij ook weten welke specifieke keywords of banners nieuwe klanten opleveren die voldoen aan jouw ideale klantprofiel. Want blijkt misschien dat een groot deel van jouw budget opgaat aan bezoekers van universiteiten en studenten die niets opleveren? Of gaat jouw budget op aan bestaande klanten die op jouw naam zoeken en op je advertenties klikken?

Met de Google Ads integratie krijg je inzicht in:

  • De herkende bedrijven en contacten per campagne.
  • De best presterende keywords en remarketing banners.
  • Welke bedrijven of contacten op specifieke keywords of banners hebben geklikt.
  • De totale kosten van jouw campagnes.

Integreer Online Succes met Google Ads

De eerste stap is heel eenvoudig: de Google Ads integratie activeren. Via de integratie-pagina in de software, geef je bij Google aan dat de software toestemming heeft om rapportages op te vragen over jouw campagnes. Als dit is ingesteld, kun je in de software direct al rapportages inzien over de afgelopen zeven dagen.

Het Google Ads dashboard

Vervolgens krijg je een extra menu-item te zien in de navigatiebalk: het Google Ads dashboard. Hierin zie je in één oogopslag hoe je campagnes ervoor staan. Uiteraard kun je ook van elk overzicht de datum aanpassen zodat je goed kunt vergelijken en betere rapportages kunt maken.

Aan de rechterkant vind je drie widgets:

  • Herkende bezoeken – het totaal aantal bedrijven en/of contacten via Google Ads
  • Nieuwe klanten – het totaal aantal bedrijven en/of contacten dat als klant is gemarkeerd in de aangegeven periode
  • Kosten – de totale kosten over de geselecteerde periode

Naast elk getal zie je tussen haakjes ook het verschil met de vorige periode.

Onderaan het dashboard vind je jouw belangrijkste keywords en banners terug. Deze zijn gerangschikt op basis van het aantal kliks en daarnaast kun je in de laatste kolom ook het verschil zien ten opzichte van de vorige periode.
En als je met je muis over een remarketingbanner beweegt, kun je ook zien welke banner het is geweest. Wel zo handig!

Direct inzicht op de bedrijven- en contactdetailpagina

Als je klikt op het aantal bedrijven of contacten, dan zie je een overzicht van de bedrijven (of contacten) die op dit keyword of deze banner hebben geklikt. Vervolgens zie je op de tijdlijn van een bedrijf of contact dit ook weer terugkomen:

Zowel in de tijdlijn van bezochte pagina’s als links onderin bij de uitgebreide informatie van een bedrijf of contact, zie je deze details terug.

Conclusie

Met de integratie tussen Google Ads en Online Succes krijg je de mogelijkheid om verdiepende analyses uit te voeren op jouw kliks gekoppeld aan de herkende bedrijven en contacten. Hiermee kun je jouw campagnes verder verbeteren en je budgetten effectiever inzetten. Op deze manier staat je als B2B marketeer niets meer in de weg om een succes te maken van jouw Google Ads campagnes! ?

De Google Ads integratie is standaard beschikbaar vanaf de Business licentie. Nog geen Business licentie of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op of stuur een berichtje via het chat-widget rechtsonder.

Jij bent er toch ook bij?

Al ruim 5.000 professionals ontvangen maandelijks onze blogs.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Alex is oprichter van Online Succes. Hij helpt bedrijven te groeien door vragen te stellen en zijn kennis te delen.

Reageren

Wat zijn jouw gedachten over dit artikel? Deel ze hier met andere lezers!

Voel je vrij te reageren, jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*