5 interactieve content tools om meer leads mee te genereren

5 interactieve content tools om meer leads mee te genereren

Als B2B marketeer gebruik je allerlei verschillende vormen van content om leads mee te genereren zoals whitepapers en ebooks. Deze content is vaak nogal statisch: een PDF-download in ruil voor een e-mailadres. Daarnaast weet je ook niet echt hoe en of jouw doelgroep deze PDF’s leest. En bovendien zijn de PDF’s ook nog eens niet geschikt om via een mobiel of een tablet te lezen.

Hoe zou het zijn als je van jouw whitepapers en ebooks interactieve publicaties kunt maken zonder technische kennis en waarmee je ook nog eens meer leads kunt genereren? Ik heb hiervoor 5 tools op een rij gezet waarmee je direct interactieve publicaties mee kunt maken zonder dat je enige technische kennis nodig hebt.

De lijst van 5 interactieve content tools

Hieronder het overzicht van de interactieve content tools die we hebben vergeleken:

1. Foleon

Dit Nederlandse bedrijf maakt het heel eenvoudig om een interactieve publicatie te maken die je op alle apparaten goed kunt lezen. Je kunt met Foleon jouw doelgroep toegang geven tot je publicatie via een social login via bijvoorbeeld LinkedIn. Je ontvangt dan automatisch het e-mailadres via de LinkedIn koppeling en jouw lezer kan met met één klik je publicatie lezen.

Daarnaast wordt het leesgedrag volledig gemeten en geanalyseerd, zelfs nadat je lezers de publicatie hebben geopend. Je kunt achterhalen hoe lezers omgaan met je content en die inzichten kun je weer gebruiken om je belangrijkste leadgeneratie middelen nog beter en effectiever te maken.

Ook is het mogelijk om in de publicatie zelf leads te generen. Dit kan bijvoorbeeld door formulieren op te nemen.

Bekijk hier een overzicht van de whitepapers gemaakt met Foleon.

Prijs: vanaf E250 per maand (jaarlijks betaald).

2. Turtl

Turtl is een online tool waarmee marketing- en communicatieteams content-ervaringen kunnen creëren, publiceren en analyseren om de betrokkenheid onder de doelgroep te vergroten. Ook met Turtl is jouw content te lezen van mobiel tot desktop en kun je het leesgedrag doormeten en je content op basis daarvan aanpassen.

Bekijk hier een overzicht van interactieve content gemaakt met Turtl.

Prijs is op aanvraag.

3. Joomag

Joomag is een digitaal uitgeefplatform waarmee je digitale interactieve magazines kunt maken.

Je kunt je PDF uploaden of zelf aan de slag gaan waarbij je kunt kiezen uit meer dan 300 templates. Joomag zorgt ervoor dat jouw content werkt op elk apparaat. Ook krijg je inzicht in statistieken en kun je leads genereren met formulieren in je interactieve content.

Bekijk hier een overzicht van de interactieve content gemaakt met Joomag.

Prijs is vanaf $79,- per maand (jaarlijks gefactureerd)

4. Issuu

Issuu is misschien wel de tool die het langst beschikbaar is en heeft veel overeenkomsten met Joomag. Issuu is vooral bekend van hun flipbooks: een soort online magazine waarin je kunt bladeren. Je upload je PDF-bestand en je krijgt meteen een ‘magazine’-gevoel. Jouw publicatie is makkelijk toegankelijk vanaf elk apparaat en bovendien krijg je inzicht in de statistieken van jouw content.

Bekijk hier een overzicht van de interactieve content gemaakt met Issuu.

Prijzen: gratis en vanaf $19 per maand (jaarlijks gefactureerd).

5. Uberflip

Met Uberflip kun je – zonder tussenkomst van je IT-afdeling – zelf allerlei interactieve content online plaatsen. Ook flipbooks zijn onderdeel van hun oplossing.

Prijs is op aanvraag, schattingen zijn van $1.200 tot $3.500 per maand. Hiermee is Uberflip de duurste oplossing en vooral gericht op enterprise klanten.

Bonus: tools voor interactieve quizzen

Een andere vorm van interactieve content is een online quiz. Een online quiz kan voor B2B-bedrijven meer inzicht in de doelgroep opleveren, de online aanwezigheid versterken en daarnaast meer leads opleveren. Hoe je dit doet en welk tools je hiervoor kunt gebruiken, lees je in ons artikel ‘Hoe je met een online quiz B2B leads genereert [5 tools]’.

Conclusie

Interactieve publicaties versterken je online aanwezigheid en ze zijn bovendien op elk apparaat goed te lezen: van mobiel tot desktop. Met deze interactieve content krijg je meer inzicht in je doelgroep en genereer je uiteindelijk meer leads. Als je daarbij een goede follow-up geeft, maak je je leads hiermee steeds waardevoller.

En wanneer je zelf interactieve content wilt maken, dan kun je met een van deze vijf tools aan de slag zonder dat je hiervoor technische kennis nodig hebt.

We zijn benieuwd naar jouw ervaringen, vragen of suggesties over deze interactieve content tools. We lezen ze graag, deel ze in de reacties hieronder!

TIP: Geef je sales en marketing een BOOST met Online Succes. Probeer het 30 dagen gratis, je zit nergens aan vast.

Frank is ondernemer en mede-oprichter van Online Succes: B2B marketing software die je nieuwe verkoopkansen aanreikt. Hij heeft veel ervaring met online marketing, leadgeneratie en het ontwikkelen van software. Frank deelt zijn kennis graag en schrijft o.a. onze e-books en blogs.

Reageren

Wat zijn jouw gedachten over dit artikel? Deel ze hier met andere lezers!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Ontvang onze beste tips over B2B leadgeneratie

Ja, ik vind het prima om jullie e-mails te ontvangen.

In dit gratis eBook van 79 pagina’s ontdek je alles over B2B leadgeneratie.

Maak je nog geen gebruik van Online Succes?