Marketing automation software, een schaalbare oplossing

De B2B Leadgeneratie GidsVeel verkoopteams binnen een bedrijf zijn dagelijks bezig met het verzamelen en bijhouden van de gegevens van potentiële klanten. Dat is ook niet zo vreemd: meer klanten betekent meer omzet en veelal meer winst voor de onderneming. De rol van de marketeer is hierin steeds belangrijker. Met behulp van slimme campagnes en goed uitgedachte informatie begeleidt hij/zij immers de potentiële klant bij een groot deel van zijn klantreis.

Er zijn vele instrumenten die een online marketeer hierbij kan inzetten. Denk aan e-mail marketing, social media of adverteren in zoekmachines. Het nadeel van al deze mogelijkheden is dat er geen uniform beeld ontstaat van alle potentiële klanten en waar zij zich bevinden in hun klantreis.

Gelukkig is hier een oplossing voor: marketing automation software. Deze software combineert een aantal van de eerder genoemde instrumenten en maakt marketing daarnaast persoonlijk. Dit doet het systeem door het gedrag van bezoekers op je bedrijfswebsite vast te stellen en hier de informatiebehoefte op af te stemmen. Hierdoor wordt deze potentiële klant op het juiste moment van relevante informatie voorzien en wordt duidelijk waar een prospect zich in zijn/haar klantreis bevindt. Met deze informatie zorg je ervoor dat je enkel de prospects ‘die klaar zijn om te kopen’ aan je verkoopteam overdraagt. Tevens geeft marketing automation software je meer inzicht in het daadwerkelijke rendement van je campagnes. Hierdoor kunnen nu ook websites zonder webshop de vraag ‘’Welke zoekwoorden leveren nu de meeste verkopen op”, perfect beantwoorden.

Wat zijn de mogelijkheden van marketing automation software?

Marketing automation software zorgt er onder andere voor dat je veel meer inzicht krijgt in het gedrag van jouw potentiële klanten, partners en bestaande klanten op jouw website. Dit gedrag zegt namelijk veel over de producten of diensten waar ze naar op zoek zijn. Marketing automation software maakt dit gedrag inzichtelijk en biedt daarnaast o.a. de functionaliteit om geïnteresseerden automatisch van specifieke informatie te voorzien.

Een voorbeeld: je hebt een productwebsite met informatie over een anti-virus oplossing die door jouw bedrijf ontwikkeld wordt. Met marketing automation software zie je dat iemand na het lezen van de functionaliteiten pagina’s, een brochure download over hoe de anti-virus oplossing geschikt is voor grote bedrijven. Met deze gegevens kan het systeem deze persoon na drie dagen automatisch een persoonlijke e-mail versturen met de vraag of de functionaliteiten van de oplossing duidelijk zijn. Zo ontstaat er automatisch meer interactie met een potentiële klant en is de kans een stuk groter dat deze persoon ook daadwerkelijk klant wordt.

Data gedreven online marketing

Met marketing automation software krijg je antwoord op belangrijke vragen voor jouw marketing afdeling, zoals:

  • Welke bedrijven, partners en klanten bezoeken onze website?
  • Wat doen deze bezoekers precies op onze site?
  • Welke marketingkanalen zorgen voor de meeste verkopen?
  • Welke ‘nurture programma’s’ moeten er nog ontwikkeld worden?
  • Welke zoekwoorden leveren de meeste verkopen op?
  • Waar zijn onze potentiële klanten, partners en klanten in geïnteresseerd?

Het mooie van marketing automation software is dat veel automatisch verloopt en hierdoor inderdaad op een schaalbare manier wordt uitgevoerd. Daarnaast zorgt het ervoor dat mensen sneller hun klantreis afleggen. Het resultaat is meer verkopen en veelal meer winst voor je bedrijf.

Meer over:

Marketing automation gratis proberen? Vraag nu een proefpakket en start direct

Meer dan 2.000 bedrijven vertrouwen op Online Succes


Werkt samen met de apps die je al gebruikt


  • "Het team van Online Succes is extreem service gericht en helpt je inhoudelijk ook echt stappen te maken met lead generatie".
    Paul FreekePaul FreekeCustomer success @ Global Hardware Solutions
  • "Online Succes reikt automatisch leads aan die bij opvolging via de telefoon ook aangeven daadwerkelijk interesse te hebben."
    Wouter VonkWouter VonkMarketing Manager Simpled Card
  • "Met Online Succes komen sales en marketing echt dichter bij elkaar! Zo krijg je inzicht op twee niveaus: je weet wie je website bezoekt en kan daar dus gepaste actie op nemen, én je leert binnen welke branches je boodschap aanslaat. Voor ons en onze klanten waardevolle informatie die tot nieuwe klanten leidt. Zo simpel is het."
    Rogier van der VeenRogier van der VeenStrategy Director Caldera Group
  • "Online Succes levert ons elke dag nieuwe relevante leads op een presenteerblaadje aan."
    Hans-Willem de LintHans-Willem de LintCommercieel directeur @ Mttm.nl
  • "Met Online Succes ervaar ik snelheid en gemak in ons lead generatie proces"
    Jeroen van der ToornJeroen van der ToornDirecteur Global Hardware Solutions
  • "De koppeling tussen Salesforce en Online Succes bespaart ons kostbare tijd."
    Anne-Susan van EssenAnne-Susan van EssenInside sales & marketing HR2day

Begin vandaag nog met Online Succes

Bekend van

Weten hoe onze klanten hun succes vergroten?   BEKIJK KLANTCASES