Je kent vast wel het verhaal van de pot met goud aan het einde van de regenboog. Iedereen heeft de stille hoop de goudpot te vinden, maar de spreekwoordelijke kabouter heeft deze ontzettend goed verstopt en is zelf onvindbaar.
Voor B2B bedrijven gaat een beetje hetzelfde op. Voor hen is de pot met goud vooral waardevolle data zoals contactgegevens van potentiële klanten.
Dankzij Google Analytics krijg je weliswaar inzicht hoeveel mensen je website bezoeken, welke pagina’s worden bezocht en waar bezoekers vandaan komen (de regenboog), maar zijn contactgegevens van deze bezoekers (de pot met goud) niet beschikbaar.
Zien wie je website bezoekt
Om meer inzicht te krijgen wie je website bezoekt koppelt Online Succes de gegevens van websitebezoekers aan openbare informatie. Onze software herkent de bedrijven die je website bezoeken op basis van hun IP-adres en koppelt daar vervolgens de juiste bedrijfsgegevens aan.
Dankzij Online Succes weet je onder meer:
Maar de software van Online Succes gaat verder door deze data te verrijken met:
Niet altijd direct zichtbaar
Je kunt niet alle websitebezoekers herkennen op basis van een IP-adres. Online Succes helpt je daarom ook om bezoekers te herkennen op basis van een interactie met je website. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier, een inschrijving voor een nieuwsbrief of het downloaden van een ebook in ruil voor contactgegevens.
Nadat iemand zijn contactgegevens op je website heeft achtergelaten maakt Online Succes een contactkaart aan en verrijkt deze met bedrijfsgegevens. Zo ontstaat er extra inzicht.
Voordelen voor sales
Door exact te weten wie je website bezoekt en dit te combineren met andere waardevolle data, kun je jouw sales proces verbeteren.
Allereerst kan jouw salesteam iedere lead beter kwalificeren als een:
Daarna kan sales de juiste vervolgstappen ondernemen. Zij weten precies welke leads het waard zijn om als eerste op te volgen en waar zij naar op zoek zijn.
Het identificeren van je websitebezoekers helpt je ook wanneer je account-based marketing (ABM) toepast. ABM is een effectieve marketingstrategie waarbij je een aantal vooraf geselecteerde accounts met gerichte campagnes uiteindelijk probeert om te zetten in klanten.
Door in kaart te brengen wie je website bezoekt krijg je een beter beeld welke accounts het waard zijn om een campagne voor op te richten.
Hoe zit het met privacy?
Online Succes voldoet volledig aan de privacywetgeving. De software werkt op twee niveaus om inzicht te krijgen wie je website bezoekt.
Wanneer iemand je website bezoekt herkent de software het bedrijf én de persoon, maar wordt er geen persoonlijke identificeerbare informatie aan dit bezoek gekoppeld. Pas zodra een bezoeker de interactie aangaat met je website en zijn gegevens achterlaat wordt deze herkent.
Wanneer je met Online Succes aan de slag gaat raden wij je aan om je privacyverklaring en cookiestatement te herzien. In ons helpcentrum lees je alles over de AVG. Heb je vragen hierover, stel ze gerust via onze chat rechtsonder op onze site.
Nieuwsgierig wie je website bezoekt?
Vraag gratis proefaccount aan