Wie bezoekt mijn website?

Je kent vast wel het verhaal van de pot met goud aan het einde van de regenboog. Iedereen heeft de stille hoop de goudpot te vinden, maar de spreekwoordelijke kabouter heeft deze ontzettend goed verstopt en is zelf onvindbaar.

Voor B2B bedrijven gaat een beetje hetzelfde op. Voor hen is de pot met goud vooral waardevolle data zoals contactgegevens van potentiële klanten.

Dankzij Google Analytics krijg je weliswaar inzicht hoeveel mensen je website bezoeken, welke pagina’s worden bezocht en waar bezoekers vandaan komen (de regenboog), maar zijn contactgegevens van deze bezoekers (de pot met goud) niet beschikbaar.

Zien wie je website bezoekt

Om meer inzicht te krijgen wie je website bezoekt koppelt Online Succes de gegevens van websitebezoekers aan openbare informatie. Onze software herkent de bedrijven die je website bezoeken op basis van hun IP-adres en koppelt daar vervolgens de juiste bedrijfsgegevens aan.

Ip-marketing-tracking

Dankzij Online Succes weet je onder meer:

  • Wie precies je website bezoekt
  • Hoe vaak deze persoon je website heeft bezocht
  • Welke pagina’s zij bezoeken

Maar de software van Online Succes gaat verder door deze data te verrijken met:

  • KVK- en bedrijfsgegevens
  • Functietitels
  • Social media profielen

Niet altijd direct zichtbaar

Je kunt niet alle websitebezoekers herkennen op basis van een IP-adres. Online Succes helpt je daarom ook om bezoekers te herkennen op basis van een interactie met je website. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier, een inschrijving voor een nieuwsbrief of het downloaden van een ebook in ruil voor contactgegevens.

Nadat iemand zijn contactgegevens op je website heeft achtergelaten maakt Online Succes een contactkaart aan en verrijkt deze met bedrijfsgegevens. Zo ontstaat er extra inzicht.

Voordelen voor sales

Door exact te weten wie je website bezoekt en dit te combineren met andere waardevolle data, kun je jouw sales proces verbeteren.

Allereerst kan jouw salesteam iedere lead beter kwalificeren als een:

Daarna kan sales de juiste vervolgstappen ondernemen. Zij weten precies welke leads het waard zijn om als eerste op te volgen en waar zij naar op zoek zijn.

Het identificeren van je websitebezoekers helpt je ook wanneer je account-based marketing (ABM) toepast. ABM is een effectieve marketingstrategie waarbij je een aantal vooraf geselecteerde accounts met gerichte campagnes uiteindelijk probeert om te zetten in klanten.

Door in kaart te brengen wie je website bezoekt krijg je een beter beeld welke accounts het waard zijn om een campagne voor op te richten.

Hoe zit het met privacy?

Online Succes voldoet volledig aan de privacywetgeving. De software werkt op twee niveaus om inzicht te krijgen wie je website bezoekt.

Wanneer iemand je website bezoekt herkent de software het bedrijf én de persoon, maar wordt er geen persoonlijke identificeerbare informatie aan dit bezoek gekoppeld. Pas zodra een bezoeker de interactie aangaat met je website en zijn gegevens achterlaat wordt deze herkent.

Wanneer je met Online Succes aan de slag gaat raden wij je aan om je privacyverklaring en cookiestatement te herzien. In ons helpcentrum lees je alles over de AVG. Heb je vragen hierover, stel ze gerust via onze chat rechtsonder op onze site.

Nieuwsgierig wie je website bezoekt?

Vraag gratis proefaccount aan

Meer dan 600 bedrijven vertrouwen op Online Succes


Waarom klanten van ons houden

  • "De koppeling tussen Salesforce en Online Succes bespaart ons kostbare tijd."
    Anne-Susan van EssenAnne-Susan van EssenInside sales & marketing HR2day
  • "Met Online Succes komen sales en marketing echt dichter bij elkaar! Zo krijg je inzicht op twee niveaus: je weet wie je website bezoekt en kan daar dus gepaste actie op nemen, én je leert binnen welke branches je boodschap aanslaat. Voor ons en onze klanten waardevolle informatie die tot nieuwe klanten leidt. Zo simpel is het."
    Rogier van der VeenRogier van der VeenStrategy Director Caldera Group
  • "Online Succes reikt automatisch leads aan die bij opvolging via de telefoon ook aangeven daadwerkelijk interesse te hebben."
    Wouter VonkWouter VonkMarketing Manager Simpled Card
  • "Online Succes is een onmisbaar instrument voor elk B2B bedrijf om nieuwe klanten mee te vinden."
    Nico MaessenNico MaessenGrowth Strategist, Ondernemer, Adviseur
  • "Bij online succes heeft ons succes oprecht de hoogste prioriteit. Geen support vraag is te veel en ik voel me altijd VIP. They walk the talk!"
    Marieke PostMarieke PostMarketing Manager EcoChain Technologies
  • "Alsof je dagelijks een pot met goud in je inbox krijgt."
    Leopold van OostenLeopold van OostenCo-owner Legalloyd

 

Proberen? Gratis aan de slag

30 dagen gratis  •  Upgrade vanaf € 39 p/m

Maak jouw proefaccount »

Bekijk alle prijzen