Wie bezoekt mijn website?

Je kent vast wel het verhaal van de pot met goud aan het einde van de regenboog. Iedereen heeft de stille hoop de goudpot te vinden, maar de Leprechaun heeft deze ontzettend goed verstopt en is zelf onvindbaar. 

Voor B2B bedrijven gaat een beetje hetzelfde op. Voor hen is de pot met goud vooral waardevolle data zoals persoonsgegevens, waarmee zij leads kunnen converteren in klanten.

Dankzij Google Analytics krijg je weliswaar inzicht hoeveel mensen je website bezoeken, welke pagina’s worden bezocht en waar mensen vandaan komen (de regenboog), maar zijn deze gegevens (de pot met goud) anoniem. 

Zien wie je website bezoekt

Om toch meer inzicht te krijgen wie je website bezoekt koppelt Online Succes de gegevens van websitebezoekers aan openbare informatie. De software herkent de bedrijven die je website bezoeken op basis van hun IP-adres en koppelt daar vervolgens de juiste bedrijfsgegevens aan.

Ip-marketing-tracking

Dankzij Online Succes weet je onder meer:

  • Wie precies je website bezoekt
  • Hoe vaak deze persoon je website heeft bezocht
  • Welke pagina’s zij bezoeken

Maar de software van Online Succes gaat nog verder door deze data te verrijken met:

  • KVK- en bedrijfsgegevens
  • Functietitels
  • Social media profielen

Niet altijd direct zichtbaar

Je kunt niet altijd van iedere websitebezoeker direct zijn gegevens achterhalen. Het is bijvoorbeeld niet verstandig om de IP-adressen van consumenten te koppelen aan een bedrijf. 

Online Succes kan je helpen om alsnog te achterhalen wie deze website bezoekers zijn geweest. De eerste stap is om te zorgen dat iemand de interactie met je website aangaat. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier, een inschrijving voor de nieuwsbrief of het downloaden van een ebook in ruil voor contactgegevens.

Nadat iemand zijn persoonsgegevens op je website heeft achtergelaten koppelt Online Succes deze data automatisch aan de juiste bedrijfsgegevens. 

Voordelen voor je sales

Door exact te weten wie je website bezoekt en dit te combineren met andere waardevolle data, kun je jouw sales proces verbeteren. 

Allereerst kan jouw salesteam iedere lead beter kwalificeren als een:

Daarna kan sales de juiste vervolgstappen ondernemen. Zij weten precies welke leads het waard zijn om als eerste op te volgen en waar zij naar op zoek zijn.

Het identificeren van je websitebezoekers helpt je ook wanneer je account-based marketing (ABM) toepast. ABM is een effectieve marketingstrategie waarbij je een aantal vooraf geselecteerde accounts met gerichte campagnes uiteindelijk probeert om te zetten in klanten. 

Door in kaart te brengen wie je website bezoekt krijg je een beter beeld welke accounts het waard zijn om een campagne voor op te richten.

Hoe zit het met de privacy?

Online Succes voldoet volledig aan de Nederlandse privacywetgeving. De software werkt namelijk op twee niveaus om inzicht te krijgen wie je website bezoekt.

Wanneer iemand je website bezoekt herkent de software het bedrijf én de persoon, maar wordt er geen persoonlijke identificeerbare informatie aan dit bezoek gekoppeld. Pas zodra een bezoeker de interactie aangaat met je website en zijn gegevens achterlaat wordt deze herkent. 

Wanneer je met Online Succes aan de slag gaat raden wij je aan om je privacyverklaring en cookiestatement te herzien. In ons helpcentrum lees je alles over de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en Online Succes. 

 

Nieuwsgierig wie je website bezoekt?

Vraag gratis proefaccount aan

Meer dan 2.000 bedrijven vertrouwen op Online Succes


Werkt samen met de apps die je al gebruikt


Waarom klanten van ons houden

  • "Bij online succes heeft ons succes oprecht de hoogste prioriteit. Geen support vraag is te veel en ik voel me altijd VIP. They walk the talk!"
    Marieke PostMarieke PostMarketing Manager EcoChain Technologies
  • "De koppeling tussen Salesforce en Online Succes bespaart ons kostbare tijd."
    Anne-Susan van EssenAnne-Susan van EssenInside sales & marketing HR2day
  • "Met Online Succes komen sales en marketing echt dichter bij elkaar! Zo krijg je inzicht op twee niveaus: je weet wie je website bezoekt en kan daar dus gepaste actie op nemen, én je leert binnen welke branches je boodschap aanslaat. Voor ons en onze klanten waardevolle informatie die tot nieuwe klanten leidt. Zo simpel is het."
    Rogier van der VeenRogier van der VeenStrategy Director Caldera Group
  • "Alsof je dagelijks een pot met goud in je inbox krijgt."
    Leopold van OostenLeopold van OostenCo-owner Legalloyd
  • "Met Online Succes ervaar ik snelheid en gemak in ons lead generatie proces"
    Jeroen van der ToornJeroen van der ToornDirecteur Global Hardware Solutions
  • "Het team van Online Succes is extreem service gericht en helpt je inhoudelijk ook echt stappen te maken met lead generatie".
    Paul FreekePaul FreekeCustomer success @ Global Hardware Solutions

Begin vandaag nog met Online Succes   Vraag gratis proefaccount aan

Bekend van

Ontvang onze beste tips over B2B leadgeneratie

Ja, ik vind het prima om jullie e-mails te ontvangen.

In dit gratis eBook van 79 pagina’s ontdek je alles over B2B leadgeneratie.

Maak je nog geen gebruik van Online Succes?